Η επιστροφή των Ελλήνων επιστημόνων: Είναι πραγματικά έτοιμη η Δημόσια Διοίκηση να τους αξιοποιήσει;
Η επιστροφή των Ελλήνων επιστημόνων: Είναι πραγματικά έτοιμη η Δημόσια Διοίκηση να τους αξιοποιήσει; ***Άρθρο του Φώτη Αλεξόπουλου Τον τελευταίο Καιρό η ελληνική κυβέρνηση απευθύνει συνεχώς προσκλήσεις προς τους Έλληνες επιστήμονες που μετανάστευσαν στο εξωτερικό, καλώντας τους να επιστρέψουν στην πατρίδα για να συμβάλουν στην ανασυγκρότηση του κράτους και της οικονομίας. Η ρητορική αυτή συνοδεύεται από μεγαλόστομες διακηρύξεις περί «brain gain», αξιοκρατίας και νέας εποχής για τη Δημόσια Διοίκηση. Όμως πίσω από τα επικοινωνιακά συνθήματα γεννάται ένα κρίσιμο ερώτημα: Είναι πράγματι έτοιμο το ελληνικό Δημόσιο να δώσει ουσιαστικό, ηγετικό και δημιουργικό ρόλο στους επιστήμονες που θα επιστρέψουν; Διότι η πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες δημόσιοι λειτουργοί απέχει δραματικά από την εικόνα που παρουσιάζεται. Όσοι υπηρετούμε επί δεκαετίες στον δημόσιο τομέα γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι η επιστημονική κατάρτιση, η εμπειρία και η επαγγελματική επάρκεια συχνά δεν αποτελούν τα βασικ...